Ole Martin har sagt seg villig til å donere domenet drupal.no til foreningen Drupal Norge.
John har sagt seg villig til å donere domenet drupalnorge.no til foreningen Drupal Norge.
Foreningen garanterer at hvis den oppløses vil domenene bli tilbakeført til de som har donert dem. (Det bør vi ta inn i vedtektene også.)
Tusen takk til begge to! :-)
I samme anledning passer det jo å takke både Ole Martin og John for bidrag til det norske Drupal-miljøet.
John organiserte mer eller mindre egenhendig Norges første DrupalCamp. Uten John ville vi ikke hatt noen DrupalCamp i fjor, og heller ingen forening. John har en lang historie av Drupal-bidrag, med blant annet den første komplette oversettelsen av grensesnittet til norsk, og etablering og drift av nettstedet drupalnorge.no som en ressurs for norske Drupalbrukere.
Ole Martin har etablert og drevet nettstedet drupal.no, som også har vært en ressurs for norske Drupalbrukere. Han har vært pådriver og støtte for bruk av Drupal for idrettslag og andre frivillige foreninger, og har i en årrekke bidratt med støtte på frivillig basis til folk som har trengt Drupalhjelp.
Foreningen Drupal Norge vil rette en varm takk til begge to for innsatsen så langt, og ser fram til å jobbe sammen framover, til beste for Drupalmiljøet i Norge!
Hilsen Hilde (styreleder)

Comments
Heder!
Flott! Stor takk til Ole Martin og John; håper dere begge fortsetter med uforminsket engasjement!
Per André Rønsen | Front | Twitter: @perandre
Utrolig bra at dere gjør
Utrolig bra at dere gjør dette!
Heder og ære
Dette står det respekt av og gir begge to stor kreditt.
Gratulerer!
Takk - til John og Ole Martin for å deres bidrag, både tidligere (Hilde har skrevet om det), og ved å donere domenene deres til Foreningen! Takk også til Styret for dets rolle i å arbeide fram denne løsningen!
Gratulerer - til Foreningen og oss alle! Med denne saken bak oss kan vi fokusere på framtiden!
Lars Søftestad
Supras Consult Ltd. og Forum Sør
Kristiansand
Fantastisk bra Ole Martin og
Fantastisk bra Ole Martin og John!
-----
http://www.mortenn.no
Suverene nyheter! Tusen takk
Suverene nyheter! Tusen takk begge to. Da kan vi bare knalle på videre med å få Drupal til å eksplodere i Norge :)
-Thomas
Fine nyheter en mandags morgen
Takk til alle involverte parter!
Takker for hyggelige ord, men
Takker for hyggelige ord, men det er flere som har vært i kulissene her. Har hatt en del kontakt med Hilde i det siste (og litt før det også), i tillegg til det, ble jeg også kontaktet av Per Andrè en liten stund før jul ang. det å forandre drupal.no slik som det nå blir, har også snakket med ham tidligere. Så til slutt et møte med Geir og Hans Chistian. Det er vel dette man kaller lobbyvirksomhet ;-) ?
Så da skulle vi vel være trafikanter i samme båt alle sammen, men jeg har et forslag til, hvorfor ikke renske G.D.O for unødvendig "støy" slik at nye besøkende / kunder kan få et kjempegodt helhetsbilde? Vi vet jo hva som står her, og vi kan vel gjøre det skikkelig når vi først gjør det?
Takker
Dette føles veldig bra og riktig - tusen takk begge to!
Hehe, visste ikke vi var en så effektiv lobby... ;) Det kommer vel mest av at alle har sett nødvendigheten av at vi er samlet utad.
Som Ole Martin skriver så er vi i samme båt fra nå av, og egentlig har vi vel vært det fra starten - uten kanskje å tenkte helt som et samla mannskap.
Jeg tror det er veldig viktig at vi fortsetter å ta vare på denne stemningen - ja, det er lov å være uenige selvsagt - men da innen for én forening. Håper også vi kan klare å balansere kommersielle og idealistiske hensyn på en bra måte fremover.
Tror vi med fordel kan renske opp litt, det er vel også en fordel at diskusjon og support samles på en eller to kanaler. Detaljene får vi jobbe oss frem til nå fortløpende tenker jeg.
Dette lover veldig godt for drupal her i landet!
Lobby eller bra folk som skjønner hvilken vei båten skal ros?
Takk til alle som hjelper Drupal-miljøet! Selvfølgelig en spesiell takk til de som faktisk ofrer mer enn bare noen ord på Drupal. Hurra!
Jeg velger å ta Ole Martins tidligere kommentar om at flere må bidra personlig. Og håper flere også tar det til seg. Jeg skal prøve å skjerpe meg :)
Derfor foreslår jeg at vi prøver å drukne heller enn å renske. Syns ikke debattene her er noe man trenger å fjerne, men vi skal heller fylle på med innhold som kan gi et bedre helhetsinntrykk av miljøet.
Oppfordrer med det alle som lurer på noe til å fyre av spørsmål her. Det er gjerne sånn at om man lurer på noe eller står fast med noe er det andre også som sliter med det samme! Så det å be om hjelp her faktisk det samme som å hjelpe andre :) Husk også å følge opp egne poster når man har funnet løsningen på problemet.
Gleder meg til å se nye side(r) for Drupal Norge!
Takk
Stor takk til Ole Martin og John for bidragene til det norske Drupal-miljøet! Og såklart alle i kullissene bak, som Ole Martin nevnte.
Skal bli spennende å se hva vi får til sammen framover :)