راه‌ اندازی سایت دروپال فارسی

Events happening in the community are now at Drupal community events on www.drupal.org.
hadi farnoud's picture

خوشحالم که به عرض دوستان گرامی برسانم که سایت دروپال فارسی بالاخره راه اندازی شد. هم اکنون ما به شما برای پیشنهاد و انتقاد نیازمندیم.
سایت هنوز از لحاظ محتوایی ناقص هست. پذیرای مطالب شما هستیم. با من برای هماهنگی تماس بگیرید.

دروپال فارسی Drupal Persian

Comments

amir.modarresi's picture

متاسفانه من سه تا مطلب تو سایت دیدم که بیشتر شبیه تبلیغ سایت های راه اندازی شده توسط مدیران سایت بود.

سایت های دروپالی

معرفی وبسایت دروپالی نمایشگاه جهیزیه!

معرفی سایت شخصی من

آیا هدف از راه اندازی سایت این بود؟
هدف بومی سازی دروپال و رفع اشکالات دروپالی بقیه بود.
اصلا همین که شما مدیر سایت دروپال فارسی هستید یه جورایی تبلیغ خودتونم هست دیگه. دیگه نیازی نیست سایتتونو نشون بدید.

اگه میخوایم تو این سایت وبسایت های دروپالی فارسی رو نشون بدیم راهش این نیست که هر مدیری بیاد یه مطلب بذاره بگه این سایت منه.
یه قسمت مجزا باید باشه مخصوص این کار.
مثل سایت رسمی دروپال
این مطالب ارزش سایت رو میاره پایین.

اولا که این سایت ها مال من

hadi farnoud's picture

اولا که این سایت ها مال من نیستن.
دوما، همه سایت های ساپورت همچین بخشی دارند برای انگیزه دادن و معرفی سایت های ساخته شده با دروپال
حتی خود سایت دروپال هم همچین بخشی داره

سوما، ساختار سایت دروپال فارسی دقیقا از روی سایت دروپال کپی شده! نمیدونم شما الان مشکلتون چیه

من یکم تو ساختار سایت دروپال

amir.modarresi's picture

من یکم تو ساختار سایت دروپال فارسی اشتباه کردم. الان که دوباره دیدم مشکلم حل شد

معذرت

oops

omidehghanZD's picture

فقط يكی بگه چرا؟ چرا الان بايد نزديك ٥ تا سايت به بهانه پشتيبانی دروپال زده بشه همشونم بعد از يه مدت توش بمونند؛
از جمله سايت خودم فادروپال؛هادی جان مگه يه ايران دروپال نبود و با علی موسوی بوديم نيومدي؟ سايت خوابيد ؛ دروپال سی ام اس زده شد و بگی نگی با بی معرفتی و یه سری كارا اومدند بالا؛بعدشم كه خدا خيرشون بده يكمی كمك كردند اما الان يه بهانه برای كسب درامد و سفارش گرفتن صاحباش شده

اين همه آدم ترجمه ميكنن ؛ ميان فادروپال اما كسر شأنشون ميشه ترجمشونو به سايت اضافه كنن؛همشون ميتونن قدم بردارن اما معلوم نيست چی ميخوان؛بلايی كه سر جوملا اومد سر دروپالم مياد
نزديكه

سينا و هادی هر دوتاشون استاد من اما دادا نميتونستيد تو تيم اون روز كه نه حداقل دروپال سي ام اس كمك كنيد؟ سايت پشتيبانی مال همس؛چرا هر شش ماه بايد يه پشتيبانی اضافه بشه؟ همه هم كاربلد؛آخه كاربلدا يه جا جمع شيد ؛ جمع كنيد اين بساط رو؛ پرشين دروپال رو يه وردپرس كار ميزنه بعد جمع ميكنه؛يكی ديگه به يه اسم ديگه؛اون يکی یه چيزی بهش اضافه ميكنه مي گه پشتيبانی؛حالا هم كه اسم ديگه نبوده دروپال پرشين !!

از هادی خوشم ميومد كه با اينكه خيلی روش حساب ميكنم خودشو قاطی اين مسائل نكرد؛اما الان نا اميدم كرد؛اصلا جمله بندی سايت هم صحيح نيست؛ايده هارو جای دیگه ميشه پياده كرد

اون اول گفتیم قطره قطره جمع گردد
بعدش تو فادروپال گفتم شايد كارتان راه بيفتد
الان چي؟ چی ميشد يه سوال تو انجمن دروپال فففففارررسسسي مطرح كنه كاربر و يه ربع بعدش جوابشو از كسايی بگيره كه همه دور همند

اميدوارم اين نوشته باعث رنجش و برخورد كسی نشه

هميشه ما بهتر از من است

فکر می کنم که جواب این سوال

hejazee's picture

فکر می کنم که جواب این سوال در این جا داده شده
http://localize.drupal.org/node/4363#comment-29933

البته من هم زیاد با این سایت دروپال پرشین اوکی نیستم، ولی خوب به هر حال همان طور که هادی عزیز گفته است، این سایت با سایت های دیگر فرق می کند
خواهشا همگی با هم به جای جروبحث کردن و گیر دادن و ایراد گرفتن، روی این سایت دروپال پرشین کار کنید

فا دروپال، دروپال سی ام اس، دروپال آی آر و ... و ...
این ها همگی مالکیت شخصی دارند و مردم گاها علاقه مند نمی شوند که در آنجا فعالیت کنند
هر کسی دوست داره که خودش مدیر پشتیبانی دروپال فارسی باشه
ولی الان با این دروپال پرشین همه ی مشکلات به نظر میاد که باید حل شده باشه
چون که شما هم می تونید مدیر این سایت شوید
فقط ایمیل بزنید و خود را معرفی کنید
دیگر وقت آن رسیده که همگی دست به کار شویم و به موفقیت دروپال پرشین که سایت همه ی ما است کمک کنیم

سلام و خسته نباشید به همه

khaleghian's picture

همتون موفق باشید

سایت های دیگه مالکیت شخصی

hadi farnoud's picture

سایت های دیگه مالکیت شخصی دارند و copyright استفاده از نام دروپال هم ندارند. ما برای این سایت از Dries مجوز استفاده از لوگو، اسم دروپال را گرفتیم.
این سایت توسط Acquia و Acamedium از لحاظ مالی ساپورت میشه. هاست این سایت روی سرورهای قدرتمند Acquia هست و ما از لحاظ مالی وابستگی به هیچ شخصی نداریم.

تفاوت این است!

این سایت مدتها بود می خواست ایجاد بشه. سایتی که وابسته به گروه اصلی دروپال فارسی باشه. اینجا هم این بحث شد: http://drupal.org/node/567026#comment-2221612

اما گویا بعضی از ما از این پیشرفت ناراحتیم. آقای امید، شما اصلا هیچ وقت با من در مورد سایتتون تماسی نگرفتید. آقای موسوی هم راضی نشد که دامنه و هاست به گروه دروپال منتقل کنند. سایت رسمی دروپال باید مستغل و بدون نیاز به منبع مالی اداره بشود.

متاسفم که اینطوری فکر میکنید! به جای ایرادهای بنی اسراعیلی کمک کنید سایت فعال بشه. منافع شخصی بذارید کنار

به نظر من اشکالی نداره که

amir.modarresi's picture

به نظر من اشکالی نداره که تعداد سایتای پشتیبان دروپال زیاد باشه.
من در جریان سایتای دیگه نبودم. اما همون طور که آقای حجازی گفتن سایتای دیگه پشتیبانی دروپال فارسی شخصی بود. که زیاد بودن سایت های شخصی مشکلی نیست.

من هم دوست دارم تو سایت دروپال پرشین فعالیت کنم.

soroori's picture

سلام
دوستان

این اصلا درست نیست که اینگونه بیایید و این همه به این دوستان از جمله اقا هادی و ... که این همه زحمت کشیدن
اینگونه زیر سوال ببرید
همیشه ما خیلی از کارهایی که انجام می شود رو نمی بینیم و یک راست می رویم سراغ عیب ها
واقعا این که این سایت با بقیه سایت ها فرق دارد من شکی نداردم چون پیشت این سایت حمایت خوبی از طرف دروپال شده است این خود دلیل کافی و بزرگی هست
این که تا به الان چندین سایت پشتیبانی درست شدند و هرکدام به شکلی از بین رفتند حتما دلیلی داشته
باید به دنبال دلیل گشت و راه کار صحیح رو انتخاب کرد نه اینکه فقط بیاییم انتقاد کنیم
سایت presiandrupal & drupal7 رو من راه اندازی کردم اون زمانی که راه انداختم یک وردپرس کار بودم ولی الان چندین سایت بزرگ دروپالی رو شخصا طراحی و پیاده سازی کردم
ولی اینکه این سایت راه نیافتاد دلیل داشته اون هم مشارکت بسیار کم دوستان بوده است
من در سایت دروپال7 یک فرم ثبت نام گذاشتم تقریبا در عرض 4 ماه فقط 30 نفر ثبت نام کرده اند
یا برای مثال کتابی که ترجمه کرده ام را بیش از 6 هزار بار فقط از سایت خودم دانلود شده است حال بماند که فقط چندین برابر این عدد در سایت های دیگر دانلود داشته است
اما دریغ از چند تا تشکر ناقابل
من به نوبه خودم سعی می کنم در این سایت جدید سوالات دوستان را در حد امکان پاسخ بدهم

از تمام دوستانی که برای این سایت زحمت کشیده اند تشکر می کنم

میگه : ترجیح میدم تنها باشم ، دوست رو کجای دلم بزارم .
میگم : نگو اینطوری !
میگه : راست میگم دیگه ! رفتم فلان بانک به حساب اینکه مدیر عامل بانک دوستمه ، بهش رو انداختم تا وامم رو جور کنه ولی دریغ از یذره دوستی ..
میگم : خوب اگه میشد برات انجام میداد دیگه . حتماً نمیشده !
میگه : این هیچی ، اون دفعه که ..
میگم : :) ..
میگه : چیه ؟
میگم : هیچی ! تو دوست نمیخوای ! تو “پله” میخوای ..
میگم : از نظر من دوست مثل ثروت ِ ، ثروتی که به این راحتی ها دست هر کسی نمی افته و اگه بیوفته نگهداشتنش راحت نیست ..
میگه : نفست از جای گرم بلند میشه ؛ این حرفای آرمانی رو همه میگن .
میگم : نه اتفاقاً .. هر جور دوستی بگی داشتم ولی احساس میکنم همه این بودن ها باید میبود تا من خیلی چیزها رو از نزدیک لمس کنم ، بغض برای درد یه دوست ، خنده ی از ته دل برای دیدن خوشبختی یه دوست ، همقدم شدن تو یه کار خیر با یه دوست ، درس خوندن و بیدار موندن پا به پای یه دوست ، ..
میگه : حس خوبی پیدا کردم با این تعریف ها ! دوست ..

Email

amir.modarresi's picture

برای اعلام آمادگی به چه آدرسی ایمیل بزنیم؟

شرکت در نظر سنجی

hejazee's picture

لطفا دوستان در این نظر سنجی شرکت کنند
به نظر شما در حال حاضر، بهتر است چه نوع مطالبی در سایت "دروپال پرشین" قرار گیرد؟
http://groups.drupal.org/node/196653

هدف از این نظر سنجی این است که نویسندگان سایت (دست کم خود من) بدانند که برای شروع، بهتر است از کجا شروع کنند و چه مطالبی در سایت قرار دهند تا بیشتر مورد استقبال و مفید برای کاربران باشد.
با تشکر

مرسی

omidehghanZD's picture

از جناب حجازی خوشم اومد.... :دی
امیدوارم که رشد کنه.مه جوره آماده ام....باید بگم اولین کاری که باید بکنیم اینه که مدیر تعیین بشه و مطالب و مقالات سایتش رو توی سایت بذاره ... اگگر قبلا مطلب توی سایتش هست حداقل یه لینک به مقاله اصلی هم در سایت خودش باشه ...شاید علاقه داشته باشه یکی از مدیران که در سایت خودش هم بنویسد.....موافقید؟

در ضمن من به زودی سایت دروپال پرشین رو به عنوان پشتیاانی در فادروپال معرفی میکنم و حتما ساپورتش میکنم...حداقل امیدوارم کمکی کوچیک کرده باشم...

هادی جان بخش ترجمه ماجول ها ، فارسی سازی قالب ها و بخشای انجمن با من....یه حالی بهش میدم

حجازی جان و رضا سروری عزیز مطالبتون رو روی سایت دروپال پرشین بذارید تا خداوکیلی یه جا جمع بشن...موافقید؟

من که موافقم چون همه ی ما

hejazee's picture

من که موافقم
چون همه ی ما تقریبا" یک جور فکر می کنیم
من هم توی این فکر بودم که خودم شخصا اقدام کنم و سایت پشتیبانی دروپال فارسی رو راه اندازی کنم. ولی حالا که یک بار دیگر با دقت بررسی می کنیم، می بینیم که اگر تک تک اقدام کنیم، هیچ وقت موفق نمی شویم. باید از تجربه ی دیگران استفاده کنیم.
تا حالا چندین بار، افرادی اقدام به ساختن سایت پشتیبانی کرده اند و هیچ کدام به موفقیت نهایی نرسیده اند
ولی الان که سایت دروپال پرشین بدون مالکیت شخصی معرفی و راه اندازی شده، دیگر هر کسی می تونه توی سایت فعالیت کنه. و در نهایت کسی در سایت رشد میکنه که فعالیت بیشتری داشته باشه.
من فکر می کنم که دیگه هیچ بهانه ای نباید وجود داشته باشد که باز هم انفرادی کار کنیم
همان طور که می بینید، من مطالب فنی در خصوص دروپال نوشته بودم و در سایت خودم منتشر کرده بودم. و الان آن ها را در سایت دروپال پرشین کپی کردم
پیشرفت این سایت، به معنی پیشرفت همه ی ما است نه پیشرفت یک شرکت یا شخص خاص
میشه بدون تعصب روی سایت کار کرد. و کسی پیشرفت میکنه که بیشتر زحمت کشیده باشه

این نظر شخصی من بود!
:)

در ضمن همچنان منتظرم که به غیر از خودم، یک نفر دیگه هم دست به کار بشه. تا من هم ادامه بدم کار رو

دوستان یکی از اسپانسرهای ما

hadi farnoud's picture

دوستان یکی از اسپانسرهای ما که شرکت Acquia هست اعلام کرده در هفته آینده سایت دروپال فارسی promote میکنه
البته مجبوریم صفحه اسپانسرها به زبان انگلیسی باشه

هادی جان يه بخشی به عنوان

omidehghanZD's picture

هادی جان يه بخشی به عنوان ترجمه اضافه كن؛قسمت ترجمه ماجول ها ترجمه های فادروپال در اونجا هم قرار ميگيره؛اگه دسترسی ميدادی خوب بود كه خودم رديفش كنم؛بعدش بايد قسمت قالب فارسی اضافه بشه؛اين دو بخش كه اضافه شد ؛ مديرا كه نه_ديگه مدير نداريم اعضای تیم رو در يك صفحه معرفي کنيد؛بعدش سايتای اعضا هم ديده بشن و مقالاتشون متناسب با اون كپی بشن؛اينكه پست ها كپی بشن تو انجمن فايده نداره؛بايد مقاله باشه تا واسه یادگيريش نخواد همه انجمن رو زير و رو كنه

صفحه اول جالب نيست؛فونت بده و بخشای سايت معلوم نيست چه جوريه

سايت كه تكميل شد به همه اعلام خواهد شد و سايت معرفی ميشن
البته من يكمی سرم شلوغ شده و كارای شركت زياده اما در اولين فرصت كارايي كه گفتم رو ميكنم

الان هيچ كاری نكنيم؛هادی جان تا پس فردا سعی كن اعضای تيم رو تعيین كن که شبش با هم یه مذاكره تو یاهو داشته باشيم يا همه یه كنفرانس داشته باشیم

الان اگه چيزی به سايت اضافه بشه شايد بعدا هركی يه چيزی بگه

هرطور خودت صلاح بدونی؛موفق باشید

توی انجمن بخش ترجمه برای

hadi farnoud's picture

توی انجمن بخش ترجمه برای گفتگو هست. ترجمه دروپال هم از سایت خود دروپال دریافت میکنن
برای قالب فارسی هم، باز یک انجمن هست. به نظرم کاری که سایت وردپرس فارسی کرده باعث سردرگمی کاربران میشه. بهتره ورژن فارسی توی سایت خود دروپال بزاریم. نظر بقیه در این مورد چیه؟
به زودی یک بخش برای چت تیم میسازم. مرسی از پیشنهادها

به نظر من اکیدا بهتره :) که

hejazee's picture

به نظر من اکیدا بهتره :) که اصلا هیچ ماژول یا پوسته یا هسته ی دروپال یا ترجمه یا ... را در سایت برای دانلود نگذاریم
همه‌ی کار ها باید در سایت رسمی دروپال انگلیسی انجام بشه
اصلا کار درستی نیست که ما از
Repository
های دروپال استفاده نکنیم و برای خودمان ریپوزیتوری درست کنیم.
برای این نظرم هم دلیل دارم :)
یکی از مهمترین مزایای دروپال اینه که همه ی کد ها در یک جا متمرکز هست
در وردپرس هر کس می تونه برای خودش در سایت خودش پلاگین وردپرس برای دانلود بذاره
ولی در دروپال، همه ی ماژول ها در سایت رسمی است و
Issue queue
هم در همانجا است و همه با ملیت های مختلف هم در آنجا کار می کنند
لطفا نگذارید که این ویژگی مثبت از بین برود.

خلاصه اگر برای خودمان
Repository
درست کنیم و کد برای دانلود بگذاریم بعدا برامون هزار جور حرف در میاد!
و خلاصه تر این که باید در مقابل این وسوسه مقاومت کرد.

باز هم میگم که این فقط نظر شخصی من است
:)

نظر من هم همین بود

hadi farnoud's picture

نظر من هم همین بود

amir.modarresi's picture

به نظر من اگه از یه سیستم مدیریت محتوا مخصوص انجمن برای بخش انجمن سایت استفاده کنیم بهتره. چون هم کاربرای سایت با انجمن هایی مثل
PHPBB
یا
vbulletin
آشنا تر و راحت تر هستن
هم اینکه این جور انجمن سازها امکانات بیشتر و تخصصی تری میده.
دلیل نمیشه چون ما داریم پشتیبانی دروپال انجام میدیم پس فقط باید از دروپال استفاده کنیم.

من یکم سرچ کردم. تقریبا هر چیزی در مورد مقایسه ی
Drupal Advanced Forum
و
PHPBB
خوندم به این نتیجه رسیدم که استفاده از
PHPBB
بهتره.

همچنین من رفتم ببیم که آیا بخش پشتیبانی وبسایت بقیه نرم افزار هایی که مخصوص ساختن وبسایت هستن از نرم افزار خودشون استفاده کردن یا نه.

انجمن دروپال
و
انجمن ورد پرس
و
انجمن دات نت نیوک
از نرم افزار های خودشون استفاده کردن.

اما
انجمن جوملا
و
انجمن فریمورک سیمفونی
و
انجمن زند فریمورک
از
PHPBB
استفاده کردن.

هر چند برای سیمفونی و زند فریم ورک ماژول یا پلاگین انجمن خوبی در دسترس نیست اما بالاخره این دو فریم ورک از فریم ورک های قدرتمند هستن و مطمئنا امکان پیاده سازی یک انجمن قوی رو دارن، ولی میبینیم که مسئولان سایت این دو فریم ورک استفاده از
PHPBB
رو ترجیح دادن.

در مورد جوملا هم بگم که کامپوننت های انجمن ساز خیلی خوب و محبوبی برای جوملا موجوده که بعضیاشو من باهاشون کار کردم و نظرم اینه که از ماژول انجمن دروپال بهترن. اما سایت جوملا ازشون استفاده نکرده.

در ضمن دو تا ماژول هم دیدم که بین
Drupal
و
PHPBB
ارتباط برقرار میکنه. خودم باهاشون کار نکردم و نمیدونم چقدر به درد میخوره.

http://drupal.org/project/phpbbforum

http://drupal.org/project/phpbb2drupal

خلاصه اینکه من پیشنهاد میکنم برای بخش انجمن از
PHPBB
یا اگه چیز بهتری موجوده از اون چیز بهتر به جای ماژول های انجمن دروپال استفاده کنیم.

سایت چی شده؟

heresh's picture

با سلام به دوستان
کسی می‌دونه چرا سایت پریده و قابل دسترس نیست؟

یک مشکل کوچیک در حین انتقال

hadi farnoud's picture

یک مشکل کوچیک در حین انتقال دامنه به یک کارگزار دیگه پیدا شده.
تا ۲۴ساعت دیگه با به روز شدن DNS مشکل حل میشه

جمع کنید سایتو

amir.modarresi's picture

جمع کنید سایتو

بله؟

اینجا هم نشد

l2adan's picture

البته من تازه کارم با دروپال
ولی اصلا انتظاراتی که د اشتم از این سایت برآورده نشد

اولین انتظاری که داشتم این بود که یه سری فایل های آموزشی جهت آشنایی با دروپال پیدا کنم که اصلا این طوری نبود

اون هایی که بودند اصلا برای یه کاربر کاملا تازه کار نوشته نشده بودند

تا الان هم که دارم به سختی خودم و میکشم جلو به خاطر اینه که به خاطر سربازیم مجبورم یاد بگیرم چون در محل خدمتم با دروپال سر و کار دارم

هرچند بسیار ازش خوشم اومده ولی خیلی های دیگه به خاطر همین مشکلات بی خیال میشن و همون وردپرس و یا جوملا رو ترجیح میدن

سلام ، دروپال رو بهتره با

mehotkhan's picture

سلام ، دروپال رو بهتره با سختی یادش بگیری ، ;)

هر کاری به سختی انجام بشه،

hejazee's picture

هر کاری به سختی انجام بشه، نتیجه ی موثر تری هم داره!
من هم با تلاش شبانه روزی از دروپال سر در آوردم!

مگه مازوخیسم دارم که خود

l2adan's picture

مگه مازوخیسم دارم که خود آزاری کنم ! الانم اینجا سر سربازی گیر افتادم وگرنه این قدر خودم و زجر نمی دادم :دی

چه سربازی خوبی، اصلا سربازی

heresh's picture

چه سربازی خوبی، اصلا سربازی چیه بگو بهشت
من صبح تا شب دارم پرونده بایگانی می‌کنم مثل زندانی‌های محکوم به جابجاکردن سنگ می‌مونه، هر روز از این ور ببریم اون ور، روز بعد برعکس

اره خوب

l2adan's picture

ولی بیگاری های ما هم مونده! شب عید ۲ ماه ماموریت داریم وسط بیابونها

این هفته همایش دارن ۳ روز باید بریم بیگاری خارج از شهر

omidehghanZD's picture

سایت اعلام شده دراین صفحه رشد خوبی نداشته و هر کدوم از ماها اومدیم توی سایت خودمون اقدام به انتشار کردیم.به هر حال اولی توصیه من به شما اینه که دروپال شش رو یاد بگیرید.هر چند تا سایت قدیمی که دروپال شش رو آموزش دادند رو بخونید و یکمی کفیه کار کنید باهاش . دروپال شش رو یاد بگیرید و بعدش دروپال هفت رو نصب کنید

پیشنهاد میکنم از نسخه فارسی ارائه شده توسط دروپال سی ام اس drupalcms.ir استفاده کنید.اگر دوستان نسخه شش رو داشته باشند بهتون بدند

به همه کسانی که مایل به

hadi farnoud's picture

به همه کسانی که مایل به همکاری در سایت بودند دسترسی داده شده. عدم تمایل شما بحث دیگریست!

تا زمانی که دیدگاه ما به همکاری خالی از منفعت‌طلبی نباشد به جایی نمی‌رسیم.
.ترجمه سایت رسمی دروپال فارسی توسط گروه ترجمه به دقت و ظرافت تهیه شده

هدف سایت دروپال فارسی هم درست کردن سایتی هست که به هیچ‌کس تعلق ندارد

سایت دروپال فارسی یه مشکلی که

hejazee's picture

سایت دروپال فارسی یه مشکلی که داره این که توسعه دادنش از عهده ی هر کسی بر نمیاد!
من یه مدت داشتم براش پوسته درست می کردم. (و قصد داشتم ایراد های پوسته ی فعلی رو برطرف کنم)
به نظر خودم پوسته ای که درست کردم، قشنگ بود. (یعنی دست کم از پوسته ی فعلی قشنگ تر بود)
و با اختلاف سلیقه مواجه شدیم و من دیگه حوصله نکردم که کار رو ادامه بدم.

همچنین دستورات مدیریتی جناب فرنود عزیز که اجباری هست مثل استفاده از فونت سفارشی و شبیه بودن به سایت Drupal.org
و امثال این ها که هیچ وقت هم عملی نشد و حالا اگر این اصرار ها نبود، خیلی ساده می شد یه پوسته ی خیلی هم قشنگ درست کنیم براش با فونت عادی و ...

مشکل بعدی همکاری افراد هست که دیگه نمیشه در خصوصش نظر داد و به خود افراد بستگی داره. تا جایی که من می دونم ظاهر سایت هم در تمایل افراد بی تاثیر نیست.

سیستم drupal planet (سیاره ی دروپال فارسی) رو هم که من درست کردم بعد چند روز به دلایل نا معلومی :) نابود شد!
و هیچ کس هم اقدام به درست کردنش نکرد (فقط کافیه ماژول aggregator رو فعال کنید!)

نمی دونم این مشکل رو کی و کِی می خواد برطرف کنه.

با همه ی این اوصاف، من همچنان معتقدم که راه درست رو جناب فرنود رفته است. سایت باید آزاد باشد. همین سایت Drupalpersian بهترین سایتی است که می تواند پیشرفت کند.
اما این که چگونه پیشرفت کند صورت مسئله است و باید آن را حل کرد.

hadi farnoud's picture

دوست عزیز نظر من اجباری نبود و نیست. این تصمیمی بود که گروه مدیران گرفتن. اما شما اصرار زیادی داشتین که از سلیقه شما استفاده بشه.

مشکل ظاهر سایت نیست. طراحی سایت دروپال بد نیست که نیازی به تغییر باشه. سیاره دروپال نابود نشد. سایت با مشکل روبرو شد و مجبور شدیم از نسخه پشتیبانی استفاده کنیم. من از شما توی گوگل چت پرسیدم که تغییری توی سایت دادین یا نه.

یکی از مدیران سایت به content-type انجمن دست زده و فیلد body پاک کرده بود. قابل بازیابی نبود و مجبور به برگرداندن به نسخه قبلی سایت شدیم.
اینم از همکاری دوستان که برای محبوب شدن سایت خودشون هر کاری میکنن.

از شما خواستم دوباره درست کنید که جوابی دریافت نشد!

اینارو بی خیال

l2adan's picture

کسی حاضره بابت این موضوع بهم کمک کنه؟

amir.modarresi's picture

@l2adan عزیز دروپال چیزی نیست که صرفا با خوندن و یا دیدن فیلم آموزشی بتونی یاد بگیریش. حتما وحتما تمرین خیلی خیلی زیادی میخواد. من دو ساله دارم دروپال تدریس میکنم فقط اونایی تو کلاس موفق بودن که تلاش کردن. اگه وقت یا حوصله تلاش نداری برو سراغ یه چیز دیگه. اگه داری من توصیه میکنم سعی کنی مطالب سایت دروپال رو بخونی و اگه سوالی پیش میاد تو سایت دروپال بپرسی، مطمئن باش خیلی سریع جواب سوالاتو میگیری.

متاسفانه مرجع فارسی به درد بخوری من ندیدم و واسه آموزش باید انگلیسی بخونی. فیلم های آموزشی زیادی هم وجود داره. من فیلم های لیندا رو پیشنهاد میکنم زیر نویس انگلیسیش رو هم دارم اگه خواستی بهت میدم.

بدون شک!

l2adan's picture

مشکلی با انگلیسی ندارم. لیندا رو اگر لینک هم بدی می تونم دانلود کنم
بابت اون پودمانی هم که پیشنهاد داده ام برای هر موضوع یک یا چند تمرین داره و در پایان هم پروژه
البته این برای اینه که فراگیر بتونه راه بیافته من خودم مشکلم اینه که هیچ منبع مناسب فارسی پیدا نکردم و یا حتی جایی که بگه از کدوم مبحث شروع کنم و چه مباحثی و باید یاد بگیرم، برای همین به صرافت افتادم این پودمان و برای کسایی ایجاد کنم که مثل خودم به یه چی احتیاج دارن که راه و نشونشون بده

ممنون از پیامت

amir.modarresi's picture

به نظر من لزومی نداره فقط یه مرجع وجود داشته باشه که اونم حتما غیر شخصی باشه. هر کس میتونه واسه خودش مطالبشو ارائه بده و هیچ اشکالی هم نداره که سایت های زیاد و متفرقه وجود داشته باشه. حتی به نظرم همچین حالتی میتونه مفید باشه
من خودم در حال ساختن یک سایت مرجع آموزشی دروپال هستم. که اگه بتونم خوب روش وقت بذارم خیلی سایت خوبی میشه. بخش های زیادی داره که همشون قراره رایگان باشه.

قبلا تو همین بخش من کامنت گذاشتم گفتم جمع کنید سایتو. هنوزم میگم اگه قرار نیست کاری کنید جمع کنید سایتو. حد اقل آفلاین کنید. اما اگه دوستان میخوان به سایت سر و سامون بدن من خیلی دوس دارم فعالیت کنم تو سایت.

من فعالیتمو با این سوال شروع میکنم که آیا برای این سایت از امکانات مربوط به کار گروهی و سورس کنترل استفاده کردید؟ اگه نه در نظر ندارید همچین کاری کنید؟

در سایت دروپال فارسی از سورس

hejazee's picture

در سایت دروپال فارسی از سورس کنترل گیت استفاده شده و همه چیزش عالی هست.
هاست هم هست (بدون نیاز به پرداخت هزینه، - جناب فرنود زحمت آن را کشیده اند)
و همه ی امکانات هست. مشکل از خود ماست و اختلاف نظر ها. نه از سایت!
با این که کارهای من به نتیجه نرسید، ولی همین جا اعلام می کنم که من حد اقل 30 ساعت کار مداوم برای پیش برد سایت انجام دادم ولی ازش استفاده نشد. البته کارم بی نقص هم نبوده.

amir.modarresi's picture

کار گروهی به چه صورت انجام میشه؟ از ماژول features استفاده کردید؟

مگر ماژول features به کار

hejazee's picture

مگر ماژول features به کار گروهی مربوطه میشه؟؟!!!
تا جایی که من دیدم، کار گروهی در این سایت فقط با Git بوده.
البته شما اگر ایده ی جدیدی دارید، اعلام کنید استقبال میشه.

ماژول features ارتباط خیلی

amir.modarresi's picture

ماژول features ارتباط خیلی نزدیکی با کار گروهی داره!!!!!!!!!

از طریق features میتونیم feature ها رو از هم جدا کنیم. مثلا من میام بخش پرسش و پاسخ رو میسازم و تو یه feature قرار میدم. شما یک سیستم بلاگ درست می کنید و در تو یه feature قرار میدید و به همین ترتیب هر کس یه بخش از کار رو میگیره و انجام میده.

این یه جنبه از کار گروهی با features بود. اما از یه جنبه دیگه که به نظرم مهمتره اگه بخوایم نگاه کنیم، features همه تنظیمات مربوط به هر feature رو میاره رو کد. مثلا اگه من یه نوع محتوای پرسش ساخته باشم که کلی فیلد داره دیگه تنظیمات مربوط به این نوع محتوا و فیلداش تو دیتابیس نیست. به همین دلیل خیلی راحت با git میتونم تغییراتی که بعدا تو سیستم پرسش و پاسخم دادم commit و push کنم.

Feature بر روي هر دو سرور نصب

hadi farnoud's picture

Feature بر روي هر دو سرور نصب هست

براي تست اول روي سرور توسعه كار ميكنيم و بعد به سرور اصلي منتقل

یعنی برای کار گروهی از

amir.modarresi's picture

یعنی برای کار گروهی از features+git استفاده میکنید؟

كسي بلد نبود استفاده از

hadi farnoud's picture

كسي بلد نبود استفاده از features
اما ايده ال همين بوده

hadi farnoud's picture

دوستانی که مایل به کمک هستند به من ایمیل بدن برای دسترسی به git

بازم میگم، این سایت خودتون هست. هر گلی زدین به سر خودتون زدین. من همه وقت اضافه روی این سایت و ترجمه گذاشتم. شما هم اگر مقداری فرصت بزارید خیلی پیشرفت سریع میشه

omidehghanZD's picture

هادی خان شما وقتی قبول نمیکنی طرحی که بری تم زده شده خوب نیست انتظار داری بقیه بیان همکاری کنند؟
باید یه جوری باشه همه با هم مشرت کنند در یک زمان و سپس یک تصمیم واحد گرفته بشه بعدش هر شخص بخشی رو متناسب با تخصصش به عهده بگیره.اولین چیز خود سایته بعدش ایجاد مطلب برای اون
من ترغیب شدم به دلیل حضور دوستان خودم و همچنین عدم وابستگی این سایت به شخص خاصی اگر شد همکاری میکنم.همکاری بابت پیشرفت جنبه اوپن سورس در ایران بهترین چیزه

در خدمتم و خوشحال میشم

hadi farnoud's picture

امید جان تم سایت خوب نیست اما ایده پشتش خوب هست. اینکه سایت دروپال فارسی با سایت دروپال شباهت زیادی داشته باشه استراتژی بود که از اول گذاشتیم.

برای همکاری نیاز به git و آشنایی با features دارید. به hadi.farnoud@gmail.com ایمیل بدین و زمینه همکاری خودتون مشخص کنید

amir.modarresi's picture

من ایمیل فرستادم. فقط باید یه بار همه اونایی که میخوان همکاری کنن دور هم جمع شن (مجازی) و راجع به بیس کار صحبت کنیم بعدش کار رو تقسیم کنیم.

سلام ، البته من خیلی تازه

mehotkhan's picture

سلام ، البته من خیلی تازه کارم و هنوز مونده که اعلام همکاری کنم :D
ولی باز کمکی از دست من بر بیاد هستم ، مثلا در حد سوالای خیلی ابتدایی
ایشالا سریعتر سایت به یه پایگاه خوب برای فارسی زبان ها بشه و تجربه یه کار تیمی خوب رو نتیجه بگیریم;)

hadi farnoud's picture

می‌تونیم برای جمعه دور هم در اتاق گفتگو جمع بشیم

omidehghanZD's picture

کار نکردم با گیت و اون ماژول متاسفانه. بهش نیازی نداشتم

hadi farnoud's picture

کمی باهاش کار کنید. آموزش‌های زیادی هست براش

جمعه چه ساعتی؟ چند تا از

amir.modarresi's picture

جمعه چه ساعتی؟ چند تا از دوستان الان همکاری میکنن؟

مشکل در مورد ماژول commerce

parnia's picture

سلام.
وقتی میخوام با استفاده از ماژول commerceیک productایجاد کنم ای خطا رو میده.میشه منو راهنمایی کنید؟
Fatal error: Call to undefined function entity_language() in C:\Users\parnian\Desktop\book-shop\sites\all\modules\commerce\modules\product\includes\commerce_product.forms.inc on line 44

سوال خود در انجمن سایت دروپال

hadi farnoud's picture

سوال خود در انجمن سایت دروپال فارسی بپرسید

http://drupalpersian.com

انتقال از وردپرس

siniuor's picture

سلام من یک سایت دارم با وردپرسه
میخواستم به دروپال تغییر بدم چه مزایایی این تغییر دارد
http://www.dabir1.ir

Drupal Persian

Group categories

دسته بندی اصلی

Group notifications

This group offers an RSS feed. Or subscribe to these personalized, sitewide feeds: