DrupalCamp Crema 2009: 1st Italian DrupalCamp

We encourage users to post events happening in the community to the community events group on https://www.drupal.org.
psicomante's picture
Start: 
2009-12-11 09:00 - 18:00 Europe/Rome
Event type: 
Drupalcamp or Regional Summit

Only local images are allowed.

We are glad to announce the first Italian DrupalCamp!

This event aims at connecting Drupal enthusiasts and professionals (at any level), promoting knowledge exchange and the different ways of contributing to Drupal.

DrupalCamp Crema 2009 will take place on December 11th at Dipartimento di Tecnologie dell'Informazione dell'università statale di Milano in Crema (CR) (in the North of Italy).

The day-long event will be organized in sessions about different topics. Being a Camp, everyone is free to suggest topics for talks by visiting the website and submitting a proposal, after registration. Given time constraints, the organizing staff may accept only part of the submitted proposals. Of course, your opinion matters, thus registered users are able to flag the talks they're most interested in.

Access to the event is totally free, but registration through the website is required to better handle organizational matters.

Firms interested in paid sponsorships or partnerships, other people needing more information may contact us.

==
Only local images are allowed.

Siamo felici di comunicarvi che quest'anno si terrà per la prima volta in Italia il DrupalCamp!

Questo evento ha lo scopo di mettere in comunicazione persone che utilizzano Drupal (a qualsiasi livello) e di favorire lo scambio di opinioni e di conoscenze, permettendo a tutti di contribuire.

Il DrupalCamp si terrà l'11 dicembre 2009 presso la sede di Crema del dipartimento di tecnologie dell'informazione dell'università statale di Milano.

La giornata sarà suddivisa in diverse sessioni attraverso cui i partecipanti esporranno vari argomenti. Trattandosi di un Camp ognuno è libero di proporre dei talk da presentare ai partecipanti; per farlo è sufficiente recarsi sul sito, registrarsi ed inserire l'argomento di cui parlare. Per motivi di spazi e tempistiche, e per garantire varietà negli argomenti trattati, gli organizzatori si riservano la possibilità di filtrare le presentazioni pervenute e scegliere le più interessanti. Ovviamente è fondamentale la vostra opinione, quindi una volta registrati potrete scegliere i talk che ritenete più interessanti e votarli.

L'evento è ad ingresso libero ed è completamente gratuito, ma per garantire la migliore organizzazione è richiesta la registrazione.

Per le aziende che ritengono utile questa manifestazione è possibile contribuire attraverso una sponsorizzazione.

Per ulteriori informazioni, non esitate a contattare l'organizzazione.

Drupal Event Organization

Group organizers

Group categories

Event type

Group notifications

This group offers an RSS feed. Or subscribe to these personalized, sitewide feeds: