کارگاه آموزشی دروپال - دروپال کلاب

We encourage users to post events happening in the community to the community events group on https://www.drupal.org.
hejazee's picture
Start: 
2016-12-22 13:00 - 18:00 Asia/Tehran
Organizers: 
Event type: 
User group meeting

کارگاه آموزشی دروپال - دروپال کلاب

این برنامه از دو کارگاه تشکیل شده است.

مشاهده زمان بندی
برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام کلیک کنید.

کارگاه اول:

گیت یک نرم افزار کنترل نسخه می باشد به طوریکه تمامی برنامه نویسان به هر زیانی که مسلط هستند می بایستی با آن آشنا باشند.
در شرکت های بزرگ و حرفه ای استفاده از گیت اجباری بوده و تمامی کارمندان برای این که با دیگر همکاران خود در یک پروژه تعامل داشته باشند کد های خود را با استفاده از گیت بر روی مخرن کد شرکت قرار میدهند.
گیت توسعه نرم افزار و نگهداری آن را بسیار ساده تر میکند. گیت به ما امکان می دهد که هر بار که در کد خود تغیرات انجام می دهیم این تغییرات را رهگیری نماییم.

متاسقانه آموزش دهندگان زبانهای برنامه نویسی کار کردن با گیت را به دانشجویان خود آموزش نمی دهند.
در کارگاه اول بر آن هستیم تا فارغ از این که به چه زبانی مسلط هستیم بتوانیم با استفاده از گیت تغییرات کد خود را رهگیری کرده و استفاده از گیت را فرا بگیریم.
این کارگاه را احمد حجازی ارایه می دهد.
این کارگاه حتی برای کسانی که با سیستم های مدیریت محتوای دیگر کار می کنند و حتی به زبان هایی به غیر از PHP‌ مسلط هستند بسیار مفید بوده و به آنها دید وسیعتری نسبت به نگهداری کدهای خود می دهد.

فراگیری گیت برنامه نویسان را یک قدم به حرفه ای تر شدن هدایت می کند. برای روشن تر شدن بحث اجازه دهید تا مثالی برای شما بزنیم:

اگر پروژه ای ماهها و یا سالها طول بکشد هیچ کدام از برنامه نویسان به خاطر نخواهند داشت که هر قسمت از کدهایشان چه کاری را انجام میدهد اما با استفاده از گیت آن تغییر جدید که در کد می دهند را به نحوی هایلات می کنند و بک اسم با مسمی برای آن تغییر در نظر می گیرند. آن اسم با مسمی را اصطلاحا commit‌ مینامند. بعدا هر برنامه نویسی که به یک commit‌ خاص نگاه می کند به راحتی متوجه می شود که در این کامیت چه کاری انجام شده.
به طور مثال ممکن است در این کامیت پیغامی که به کاربر هنگام لاگین شدن نشان داده می شود را تغییر داده باشد. این تغییر به راحتی در گیت قابل مشاده و رهگیری است.

افزون بر این با استفاده از گیت همکاران به راحتی می توانند در یک پروژه با همدیگر تعامل داشته باشند به طوری که تغییرات کد تمامی همکاران در مخزن گیت شرکت نگهداری می شود و تمامی کارمندان می توانند تغییرات دیگر همکاران را نیز به راحتی به کدهای خود اضافه نمایند و روند تولید نرم افزار را ادامه دهند.

کارگاه دوم:

پس از کارگاه اول می خواهیم یاد بگیریم که چگونه از گیت در پروژه های دروپالی خود استفاده نماییم. پویا جوانبخت به شرکت کنندگان یاد می دهد که چگونه تغییراتی که در ساختار دروپال می دهد را تبدیل به کد کرده و با استفاده از گیت آنها را برچسب بزنند تا بتوانند در هر تغییر آن تغییرات را رهگیری نمایند.

پیش نیاز این کارگاه، کارگاه اول می باشد. هر دوی این کارگاهها برای کارهای حرفه ای ضروری می باشد.

برنامه کارگاه:

کارگاه اول: 13 الی14:30
زمان استراحت: 14:30 الی 15
کارگاه دوم: 15 الی16:30
برگزاری جشن یک سالگی دروپال : 16:45 الی 18

برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام کلیک کنید.

Iran

Group organizers

Group notifications

This group offers an RSS feed. Or subscribe to these personalized, sitewide feeds: