2月26~27日にOSC2010東京があります。
http://www.ospn.jp/osc2010-spring/
今回もg.d.oとして、セミナー&ブース出展の参加申し込みを行っていますが、
その内容について皆さんで相談したいと思っています。
去年は申込みをしてくれていたSteinが出れなくなったため、僕とqchan,kyoko
の3人でプレゼンを行ってきました。
ブースはその都度参加できる人が対応してくれています。
今回もセミナー&ブースの申込みをしていますが、もしかすると、僕たち3人が
プレゼンに出席できないかもしれません。
そこで、コミュニティメンバーで他にプレゼンしたい内容がある方がおられない
か相談したいと考えています。
また、ぜひこういう内容をセミナーで話してほしいということがあれば、この
フォーラムで相談しませんか?
ブースに参加するメンバーや「何をする」と云うこともここで話してもいいと思
います。
参考のためプレゼンは金曜日になります。
スケジュールは下記の通りです。
▼金曜日のスケジュール▼
http://www.ospn.jp/osc2010-spring/modules/eventrsv/?id=1&noform=1
▼金曜16h15の詳細ページ▼
http://www.ospn.jp/osc2010-spring/modules/eguide/event.php?eid=42
=======================
OSC (Open Source Conference) 2010 in Tokyo will be held on the 26-27th of February.
http://www.ospn.jp/osc2010-spring/
The registration for a booth and presentation slot for this event has already been sent on the behalf of the g.d.o community and I would like to discuss with the other members of the groups how we should proceed.
Last year I, with kyoko and qchan, replaced Stein who had done the registration and was unable to attend the event at the last moment. Each time our group attended the event (3 times now if I'm not mistaken) there always has been a good number of volunteer available to tend the booth.
This time again we registered for a booth and presentation slot, but it seems that we won't be able to make it for the presentation which is on Friday the 26th.
So, I would like to ask if any other member would have any idea/content that she/he would like to present to the conference. Or maybe there are some ideas or requests that would be interesting to see covered at the conference.
All that said, we can also discuss about who and what we want to do/present at the booth this time.
Your ideas are welcomed.
For quick reference:
▼Friday's schedule▼
http://www.ospn.jp/osc2010-spring/modules/eventrsv/?id=1&noform=1
▼Our presentation slot (Friday, 16h15) detail page▼
http://www.ospn.jp/osc2010-spring/modules/eguide/event.php?eid=42

Comments
OSCには参加します。
お久しぶりになってしまいました。
OSCですが私はMoblinの代表で参加します。ので時間が空いていればお手伝いはできます。
ブースも近ければやりやすいのですが。他に参加する人はいないかな?
でも今回ちょっと遠いので皆大変そうですね。
drupal-tsearch
drupal-tsearch でpostgresqlを使っての全文検索のプレゼンをと思っていたのですが、準備の時間がなくなってしまいました。
ちょこっとだけ時間を割いていただいて、テキストベースの資料で、CentOSでpostgresqlを使って日本語全文検索をさせるためのインストール方法について紹介するくらいであればできそうです。
J.kuwamura
興味あります!
興味あります! が,今回は参加できなさそうです...残念!!
Aki Iwata
FOREST & trees
kuwamuraさんありがとうございます。 kuwamur
kuwamuraさんありがとうございます。
kuwamuraさんの説明のためのスペースを作っときます。
ブースの見張りしてます。
今(2月26日 11時)OSCの会場にいます。
Drupalのブースにだれもいないので見張り番してます。
一日目ご苦労様でした
osonoi さん,kuwamura さん,Antoine,Shaun,ほかブースの運営やプレゼンに関わってくれた皆さん,どうもご苦労様でした。
Aki Iwata
FOREST & trees
Good Job Antoine for your speech.
http://tweetphoto.com/12769663
Group Photo
OSC Tokyo - Feb 26th - Drupal Japan Group: Picassa Link