Stiftelse

Events happening in the community are now at Drupal community events on www.drupal.org.
Ole Martin's picture

Dette har vært en tanke jeg har hatt i flere år. Men jeg har ikke hatt den kapasiteten eller lysten til å dra i gang dette selv. Men for de som nå drar i gang dette, tenk nøye gjennom det, for det er ekstremt mye arbeid, lange diskusjoner og farene er mange. Når jeg startet med drupal1.no hadde jeg JiM (Joomla i Norge) i tankene. (Jeg har nettopp avsluttet et engasjement som styrerepresentant i en forening, så her snakker jeg om egenerfaring)

En slik organisasjon må være åpen og ikke bli en losjeklubb for en hard kjerne av Drupalentusiaster som styrer dette for sin egen vinning skyld. Da blir det bare en vits alt sammen, og de som har mye å bidra med holder seg vekke, og fortsetter på drupal.org eller andre steder. Selv kunne jeg godt tenke meg å bidra med stoff på et slikt sted, under forutsetning at det er et sted for alle. Jeg er vel kjent for å være litt kritisk til "losjeklubber".

En åpen diskusjon er en god start og bør foregå på et sted der alle kan delta. Dette innlegget er basert på tråden på digi.no (som har gitt drupal.no mye trafikk), men bør vel fortsette her.

Sitat:
"Har Drupal Norge vurdert å skille ut drupalnorge.no i en egen stiftelse?"
Da vi var i DrupalCon i Købehavn i august, har vi diskutertdette... om å registrere Drupal Norge som egen enhet, dvs. en forening. Det blir faktisk et av de hovedtemaene på den første DrupalCamp i Norge.Jeg diskuterte dette også da vi hadde møte med Drupal Association. Så svaret til ditt spørsmål er ja :-)
Sitat slutt

Hvorfor jeg ikke er med dere nå den 20 og diskuterer dette? Det er en sammensatt årsak, og jeg skal ikke utbrodere det noe særlig her akkurat nå, men en av årsakene er sykdom. Men lykke til med arrangementet.

Comments

Jeg er enig i at en eventuell

zirvap's picture

Jeg er enig i at en eventuell formell organisering av det norske Drupal-miljøet bør diskuteres på steder der alle som er interessert kan delta. Så selv om samlinga neste helg er en bra anledning for å starte en sånn diskusjon, så bør den definitivt føres videre her på gdo/norway før det tas noen avgjørelse. Og ikke minst bør vi ta oss tid nok til å være sikre på at dette er noe som folk vil ha, og som folk vil hjelpe til med. Ingen vits i å starte noe forhastet som så dør en stille død etter et års tid fordi det ikke er nok interesse for det.

--
Hilde Austlid, Drupalchick