Posted by GFAGolf on April 11, 2012 at 9:22am
Hej nu har vi stött på ytterligare problem som jag har varit med om tidigare. Det är att sidan ser ut som den ska i alla webläsare förutom Internet Explorer. Hade samma problem tidigare men då körde vi D6 och då installerade vi modulen http://drupal.org/project/unlimited_css men den fungerar inte för D7 och läser man runt så ska det vara löst i D7 core men varför fungerar det inte.
Comments
Ett litet tillägg: Det
Ett litet tillägg:
Det fungerar hysat i IE 9 men inte under det då blir det helt knas.
Om ni aggregerar CSS-filerna
Om ni aggregerar CSS-filerna under admin/config/development/performance, är felet fortfarande kvar?
/Adam
✄-----------------------------------------------------
Adam Evertsson - Came for the code, stayed for the community!
Ja tyvärr så är det kvar då
Ja tyvärr så är det kvar då med.
Hmmm.... nog för att IE
Hmmm.... nog för att IE ställer till det lite till mans, men det borde ju finnas en anledning. Ligger sidan uppe någonstans så man kan få kolla på CSS och HTML?
/Adam
✄-----------------------------------------------------
Adam Evertsson - Came for the code, stayed for the community!
Det är väl inget så dumt som
Det är väl inget så dumt som inklistrad brödtext från MS Word eller nåt sådant? Sånt kan ju få IE att balla ur totalt.
/Adam
✄-----------------------------------------------------
Adam Evertsson - Came for the code, stayed for the community!
Hur blir det om ni cachear alla css:er
Testa att köra fullständig cache av css:er först. Ligger felet kvar är det inte för att IE's begränsning i antalet css:er (varför de nu lagt in det..)
Då är det något i koden och om du inte kör firefox och firebug rekomderar jag att du installerar det och börjar leta i koden. Finns även så det går att köra firebug som javascript i IE men den och Chrome är i min mening inte lika bra än som tillägget till firefox.
Har ni egen css för IE som ni inte har stylat om klart? Många av de stora teman som finns där ute lägger in egna css:er för IE som man ibland glömmer att fixa till.
//
Niklas Nilsson, PiJa Media & Management AB
Apputvecklare, iPhone, Android och HTML5 - PiJa din apputvecklare!
Well... I'm stumped. Har
Well... I'm stumped. Har ingen aning om vad det kan vara....
/Adam
✄-----------------------------------------------------
Adam Evertsson - Came for the code, stayed for the community!