Posted by dblade1975 on October 23, 2012 at 10:48am
Hej,
Jag har fått en massa duplicerade menyobjekt jag inte kan bli av med. Har tömt cashen ett antal gånger men problemet kvarstår. Contentypes som nu har raderats har kvar sin meny och jag kan inte bli av med den? Förklara gärna som för en femåring om ni har en aning om vad det kan bero på. Se bifogade skärmdump.
Mvh David
| Attachment | Size |
|---|---|
| Skärmavbild 2012-10-23 kl. 12.35.19.png | 76.16 KB |
Comments
Förstår inte riktigt ev din beskrivning men här kommer en
gissning.
Av skärmdumpen och döma ser det ut som du använder Dp 7.?? och är inne i administrationens menyer och har klickat på visa länkar?
Om du skapar en menyrubrik i länklistan under "menyer" och därefter skapar ett innehåll/nod med samma rubrik, så får du två identiska rubriker i meny-listan eftersom det automatiskt skapas en rubrik när noden/innehållet sparas (dvs - om "ange menylänk" är ikryssad eller manuellt värde i fältet finns - under inställningar för meny, i nedre menyerna - när man skapar noden/innehållet).
Om du saknar behörighet att radera noder - så saknar du också behörighet att radera nodernas rubriker, vilket kan vara orsaken.
Har du "klickat" på länkarna - går de till någon nod?
// Göran
Drupal 6.26
Jag använder 6.26 och är inloggad som admin user1 så jag har full behörighet. Jag har nio st "skapa innehåll" som pekar mot node/add
Dessa kan jag bara återställa och inte ta bort... Tack för engagemanget!
Mvh David
Man kan se att det är olika
Man kan se att det är olika på url men jag har ingen möjlighet att radera dem. De har samma sökväg och döpt lika.
admin/build/menu/item/16338/edit
admin/build/menu/item/15760/edit
Testa att bygga om meny
Testa att bygga om meny cachen. Installera modulen devel, se instruktioner här.
//Pontus Nilsson, Digitalist
Byggde om menycachen med
Byggde om menycachen med devel men det hjälpte inte tyvärr.
Är det bara i
Är det bara i administrationsmenyerna du har dubletter? Om du använder modulen Admin och/eller Admin menu, testa att avaktivera och avinstallera dem, spola cache/bygg om menycache och sedan aktivera modulerna igen.
Joakim Lundberg | Kollegorna
använder Admin menu och
använder Admin menu och provat det du föreslår. Tyvärr ingen förändring.
Mvh David