Duplicerade menyobjekt

Events happening in the community are now at Drupal community events on www.drupal.org.
dblade1975's picture

Hej,
Jag har fått en massa duplicerade menyobjekt jag inte kan bli av med. Har tömt cashen ett antal gånger men problemet kvarstår. Contentypes som nu har raderats har kvar sin meny och jag kan inte bli av med den? Förklara gärna som för en femåring om ni har en aning om vad det kan bero på. Se bifogade skärmdump.

Mvh David

AttachmentSize
Skärmavbild 2012-10-23 kl. 12.35.19.png76.16 KB

Comments

göran's picture

gissning.

Av skärmdumpen och döma ser det ut som du använder Dp 7.?? och är inne i administrationens menyer och har klickat på visa länkar?

Om du skapar en menyrubrik i länklistan under "menyer" och därefter skapar ett innehåll/nod med samma rubrik, så får du två identiska rubriker i meny-listan eftersom det automatiskt skapas en rubrik när noden/innehållet sparas (dvs - om "ange menylänk" är ikryssad eller manuellt värde i fältet finns - under inställningar för meny, i nedre menyerna - när man skapar noden/innehållet).

Om du saknar behörighet att radera noder - så saknar du också behörighet att radera nodernas rubriker, vilket kan vara orsaken.

Har du "klickat" på länkarna - går de till någon nod?

// Göran

Drupal 6.26

dblade1975's picture

Jag använder 6.26 och är inloggad som admin user1 så jag har full behörighet. Jag har nio st "skapa innehåll" som pekar mot node/add
Dessa kan jag bara återställa och inte ta bort... Tack för engagemanget!
Mvh David

Man kan se att det är olika

dblade1975's picture

Man kan se att det är olika på url men jag har ingen möjlighet att radera dem. De har samma sökväg och döpt lika.
admin/build/menu/item/16338/edit
admin/build/menu/item/15760/edit

Testa att bygga om meny

pontus_nilsson's picture

Testa att bygga om meny cachen. Installera modulen devel, se instruktioner här.

//Pontus Nilsson, Digitalist

Byggde om menycachen med

dblade1975's picture

Byggde om menycachen med devel men det hjälpte inte tyvärr.

Är det bara i

JockeL's picture

Är det bara i administrationsmenyerna du har dubletter? Om du använder modulen Admin och/eller Admin menu, testa att avaktivera och avinstallera dem, spola cache/bygg om menycache och sedan aktivera modulerna igen.

använder Admin menu och

dblade1975's picture

använder Admin menu och provat det du föreslår. Tyvärr ingen förändring.
Mvh David

Sweden

Group notifications

This group offers an RSS feed. Or subscribe to these personalized, sitewide feeds: