Jag har kört fast rejält på en Drupalsajt där jag försöker ändra temat i standardmallen node-og-group.tpl.php som följer med Views.
Jag utvecklar ett nytt subtema baserat på Drupify, och tycker mig gör såsom man ska göra och kopierar den existerarande *.tpl.php från Views till min tema-katalog. Theme Developer Module fortsätter dessvärre att berätta för mig att den laddar in node-og-group.tpl.php från modules/views/theme. Är det någon som har något tips på felsökning?
Mer info:
- Jag har tömt cache.
- Jag har kollat läsrättigheterna på alla filer.
- Jag har provat att byta namn på filen till node-checkbook.tpl.php (checkbook är min nodtyp som jag vill ändra utseende på).
- Fram till idag så har mitt subtema bara ändrat CSS, alltså aldrig överlagrat phptemplate-filer.
I .info-filen i mitt subtema så har jag inte 'engine = phptemplate', vilket inte ska behövas. Dock finns den raden i filen 'drupify.info' i motsvarande katalog. - Jag har inte hackat core.
Tidigare idag så tror jag mig ha lyckats att överlagra någon *.tpl.php men jag kan inte precisera hur jag lyckades. Det verkar inte fungera alls nu.
Om någon har någon idé om vad jag inte har förstått så hade det varit guld - tack!
Jens

Comments
Namn och plats?
Det verkar som att något lagom stort har blivit knas. Ett par frågor:
* Meckar du direkt i Drupify-temat, eller har du gjort en kopia av temat som du ändrar i? (Du skriver subtema, men jag tänkte fråga ändå.)
* Om du har bytt namn på temat, har du då också bytt namn på temafunktioner som följer med?
Också en fråga till: Har du kollat in Groups and themes i handboken? Kanske finns bra svar där.
//Johan Falk, Solna
Edit: Jo, handboken är nog en bra start. Kolla in Theming Organic Groups home page with Views, CCK and OG - problems with node-og.tpl.php and Views settings.
Halvdann lösning
Nope, jag har skapat ett eget tema, som har
base theme = drupifysatt i sin .info-fil. Till mitt nya tema har jag skapat en ny CSS-fil som skriver över CSS-inställningar i Drupify.Eftersom att jag inte har kopierat några filer från bastemat så har inte det behövts.
Jag kikade på länkarna som du skickade och hittade ingenting där. Dock så verkade det, precis som du sa, att något lagom stort hade blivit knas. Jag noterade att ett par sidor inte kraschade Drupal, sidor som fungerade prima tidigare.
Som tur var hade jag inte lagt in alltför mycket innehåll på hemsidan så jag nollställde databasen och nu verkar saker och ting fungera. Jag har ett par beta-moduler installerade och misstänker att någon av dessa gjorde installationen skranglig.
Jens