Svenska Drupalister

Events happening in the community are now at Drupal community events on www.drupal.org.
hansroberto's picture

Såg just att TBarregren skrivit en wiki ang. antal Svenska Drupalister (http://groups.drupal.org/node/21268) och antalet i groups.drupal.org/sweden, och började fundera på varför vi är så få... 10 % är ganska lågt egentligen. Personligen tror jag att de flesta svenskar helt enkelt inte känner till att Sweden-gruppen finns... Hur ska vi få in fler??

Jag tycker inte gruppsidorna syns särskilt väl på drupal.org. Vilka får skriva nyheter på förstasidan där? Och av vilka anledningar? Skulle Itangalo t.ex. kunna skriva en inbjudan och få den publicerad där? Särskilt nu när första Drupal Camp Sweden är på gång så kanske man kan motivera publiceringen... Eller? Har andra fler funderingar kring detta?

Fridens
Hans

Comments

Bra idé

itangalo's picture

Även jag tycker att 10 % är för lågt för att vara nöjd. Vi borde kunna få åtminstone 20 %, även om många som registrerat sig på drupal.org säkert inte är aktiva längre.

Att försöka posta en inbjudan på förstasidan är en bra idé, och jag ska kolla in de möjligheterna. Tack för tipset!

//Johan Falk, Solna

Vi svenskar är ju bara en

nadam's picture

Vi svenskar är ju bara en bråkdel av Drupal-communityn, så någon plats på förstasidan lär vi inte få. Möjligen om det kunde styras så att det bara visas för inloggade användare som har angivit att de hör till Sverige eller pratar svenska.

Håller med om att grupp-sidorna inte syns väl på drupal.org. Det är något som borde lösas generellt (inte bara för vår grupp).

Blir inget på förstasidan

itangalo's picture

Jag kan bekräfta att vi inte kommer att få en "annons" på förstasidan -- policyn är att det ska vara läsvärt för hela communityt.
Jag överväger att skicka något fint genom kontaktformulär istället, men om man bara får skicka tre meddelanden per timme kommer det ta ett tag att nå alla 2700 svenska som inte är med i forumet...

//Johan Falk, Solna

Verkar som om listan på do

hansroberto's picture

Verkar som om listan på do slumpar medlemmarna när man väljer "sweden"... Tänkte annars förslå att vi alla får ett mail skrivet av dig som vi kunde hjälpas åt att skicka, men det går ju inte!! Annars kunde man säga att jag tar sidorna 20-40, osv... Så slipper du göra hela grovjobbet själv...

Jag tyckte mig läsa någonstans också att den nya designen av do kommer att ha delar som pekar på gruppsidorna, så det blir väl bättre med tiden.

Kan man inte få till en

nadam's picture

Kan man inte få till en lista över alla landsspecifika drupal groups och få en länk till denna lista på förstasidan?

En annan sak som kanske är lite svårare är att automatiskt tipsa nya användare på drupal.org att det finns en grupp för det land de har angivit.

Sweden

Group notifications

This group offers an RSS feed. Or subscribe to these personalized, sitewide feeds: