Mail-notis vid foruminlägg

Events happening in the community are now at Drupal community events on www.drupal.org.
Fredde's picture

Jag har en sista detalj jag vill ha till i mitt forum.
Det är helt enkelt att man som användare ska kunna få ett mail när någon skrivit något i forumet.
Jag använder mig av advanced forum.

Comments

Med hjälp av någon av dessa

magnus's picture

Med hjälp av någon av dessa två moduler kan man få ett mail när någon skriver en ny kommentar för en tråd:
http://drupal.org/project/comment_notify Med den här modulen kan du för varje tråd välja om du vill få utskick eller inte.
http://drupal.org/project/subscriptions Den här modulen har mer funktioner och du kan få nytt mail vid inlägg i en taxonomi, exempelvis ett forum. Du kan också välja att få utskick för vald tråd.

Jag valde subscriptions.

Fredde's picture

Jag valde subscriptions. Mycket inställningar i det...
Har ett problem dock. Går det inte att få det att skicka mailet direkt?
Nu verkar det som att det skickas nästa gång cron körs. Tyvärr har jag ju inget fungerande cron så jag kör det manuellt just nu.
Jag har poormanscron installerat men det funkar inte.

Har du inte tiderna här?

sl27257's picture

http://www.minsite.se/admin/settings/subscriptions/intervals

Hos mig finns det 1 minut (ASAP)

Som i sin tur används på följande sida en bit ner:

http://www.minsite.se/admin/settings/subscriptions/userdefaults

/Thomas

Jo jag har sett

Fredde's picture

Jo jag har sett interval-inställningarna. Det läggs med i cron hur ofta den ska skicka antar jag. Men jag tyckte att den skulle kunna skicka utan att blanda in cron. Men det kanske inte går?

Minnet svek mig

sl27257's picture

Mitt minne svek mig... :-(

Det står explicit i README.txt att ASAP är nästa cron-körning. Så det är cron som levererar hur man än gör. :-(

Jag har gjort en modul som

solipsist's picture

Jag har gjort en modul som heter Watcher som kanske är intressant. Den är betydligt enklare att använda än de nämnda två. Den kan skicka mejl vid cron eller direkt, det går att ställa in.

Testade watcher lite snabbt

Fredde's picture

Testade watcher lite snabbt ikväll och kryssade i diskussionsämne som watchable contenttype samt instantaneously and for limited number of seconds under Settings for Email Notifications. Men änsålänge har jag inte fått några mail när jag skapat eller kommenterat bevakade diskusioner.. Någon inställning jag missat?
Annars tycker jag det ser ut att vara enkelt att konfigurera.

Du får inte mejl med dina

solipsist's picture

Du får inte mejl med dina egna kommentarer, för det vore ganska irriterande, eller hur? :)

Watcher kan inte bevaka ämnen eller kategorier utan bevakar enbart noder/inlägg och skickar mejl med svar/kommentarer eller när noden/inlägget uppdaterats. Vidare fungerar modulen även för icke-inloggade användare.

Aha! Det har du helt rätt i.

Fredde's picture

Aha! Det har du helt rätt i. Det är lite irriterande när man får mail om sina egna inlägg... Som man får här!
Det enda jag saknar är att jag skulle velat ha mail även när någon användare skapar en ny diskussion.
Va kul att man själv kan välja vad som ska stå i mailet som skickas.
Det är inte så att du gjort någon översättning på svenska?

Det finns ingen komplett

solipsist's picture

Det finns ingen komplett svensk översättning. Du får dock gärna göra en!

Slant, slintit, sluntit..

Jan Strandevall's picture

Jag blev på ngt cypervetenskapligt oförklarligt skäl inviterad till denna tråd... JAS

Fick du ordning på mailen?

oloulf's picture

Hej,
Hur har det gått för dig?
Sitter med liknande problem. Har testat comment_notify, subscriptions och watcher.
Från comment_notify och watcher får jag inga mail.
Subscriptions styrs av cron, funkar inte för mig, vill att mailet skall skickas ganska omgående.
Har du några tips?

\ Uffe

Tyvärr inte.

Fredde's picture

Tyvärr hittade jag ingen bra lösning. Watcher var det närmsta jag kom men då fick jag bara mail om de diskussioner som jag själv kommenterat. Men jag ville ha en lösning där jag som administratör hade full koll på vad som hände på forumet så jag ville ha mail när det skapades nya diskussioner. Just det projektet detta gällde blev det till slut att vi körde Elgg på medlemssidorna med Vanilla-forum.
Tyvärr har inte hittat någon riktigt bra forumlösning för drupal senare heller. Organic Groups är ju populärt och har bra mailfunktionalitet. Men när jag testade det så fanns det ingen bra lösning för att styra rättigheter. Det gick inte att hålla enbart för medlemmar.
Så tyvärr har jag inga råd att ge dig. Men återkom gärna här om du hittar en bra lösning!

Sweden

Group notifications

This group offers an RSS feed. Or subscribe to these personalized, sitewide feeds: