Drupalträffar hösten 2011
Semestertiderna börjar lida mot sitt slut och en spännande höst för Drupal närmar sig. Först ut Drupalcon London.
Under våren anordnades trevliga Drupalträffar i Göteborg, Stockholm och Malmö med genomgångar av moduler/tekniker, kundcase och andra diskussioner. Jag tycker vi ska bygga vidare på detta och anordna fler träffar under hösten. Under våren försökte vi hålla en träff per månad och jag tror det också går att genomföra under hösten. Alla är välkomna att delta och arrangera träffarna.
Läs merGo:ttogether i Göteborg 9 juni
OBS! Uppdaterad plats! OBS!
En sista Go:ttogether innan sommaren!
Ölstugan Tullen på Andra Långgatan, kl. 17-18-19 o.s.v.
Läs merNästa DrupalCamp Stockholm kommer drivas och arrangeras av den svenska gemenskapen
Anledningen till detta är att NodeOne byter namn på DrupalCamp Stockholm, en konferens som vi på NodeOne arrangerat tre gånger, och som haft slutanvändare och företag som huvudsakliga målgrupp. Skälet till detta är att vi anser att namnet DrupalCamp hör samman med konferenser som riktar sig mot gemenskapen. Vi kommer därför välja ett nytt namn som bättre kommunicerar det fokus vi valt. Resultatet blir att DrupalCamp blir en konferens som Sveriges drupalgemenskap fortsättningsvis anordnar och som riktar sig till drupalutvecklare och drupalanvändare.
Detta händer:
Läs merDrupalträff i Malmö hos Lixion
Tid:15/6 mellan kl 17.00 - 19.00
Adress: Lixion, Södra Tullgatan 4, Malmö
Den 15/6 mellan kl 17.00 - 19.00 välkomnar Lixion alla Drupalintresserade till den andra Drupalträffen i Malmö.
Läs merDrupalträff hos Happiness
När? Torsdagen den 19 maj med start kl. 17:00
Var? Happiness, Saltmätargatan 5, Stockholm
Hur? Prat, öl och snacks
Happiness hälsar alla Drupalintresserade varmt välkomna till den spektakulära drupalträffen hos oss. Vi har utrymme för ett trettiotal gäster, så passa på att anmäla dig redan idag! Ta chansen - du kanske lär dig något viktigt eller bara har kul! :)
På agendan, bland annat:
- Mingel och presentation
Rapport från DrupalCamp Stockholm 2011
Tack för ett riktigt kul DrupalCamp. I år hölls det i ett soligt Stockholm i konferenslokaler vid Odenplan. Lokalerna låg på flera plan men det visade sig vara ganska bra då man stötte ihop med folk lite slumpartat och började prata.
Läs merDrupalCamp Stockholm – submit your session
We're currently accepting session submissions for the second day of DrupalCamp Stockholm, May 7.
If you'd like to present on a topic such as:
- design
- usability
- theming
- development
- hosting/performance
- project management
- community
or something else you think fellow drupalists would find interesting, please head here:
http://spring2011.drupalcamp.se/submit-session
Session submissions are accepted until Monday April 11th
Läs merDrupal Go:ttogether #3 (Gbg) hos Xelera Communication – 7 april
När? Torsdagen den 7 april med start kl. 17:00
Var? Xelera Communication, Ekelundsgatan 1, Göteborg
Hur? Med mingel och Drupal-tapas
Vi hälsar alla Drupalintresserade hjärtligt välkomna till årets tredje Drupalträff i Göteborg. Vi har utrymme för 25 gäster, så anmäl dig redan idag. Först till kvarn!
På agendan:
- Varnish Cache. Vad är det? Vad gör det? Hur går det?
- Xeleras egna Drupal-tapas. Ett urval av de moduler, sajter och utmaningar vi jobbar med.
Drupalcamp Stockholm 2011
Välkommen till Drupalcamp Stockholm 6-7 maj. Hemsidan börjar nu ta form för Drupalcamp Stockholm, schemat fylls på och många intressanta talare har nu publicerats på sajten. Bland talarna som hittils är bekräftade finns Todd Ross Nienerk från Four Kitchens, Ken Rickard från Palantir, Michael E Meyers från The Clarity Digital Group, Bo Mikael från Bonnier med flera och fler sessions och talare kommer publiceras denna vecka.
Läs merRapport från DrupalCon Chicago 2011
DrupalCon Chicago hölls i ett blåsigt och rätt kyligt Chicago. Stämningen inne på Sheraton (även kallat för Drupal Tower) där konferensen hölls var desto varmare. Direkt vid ankomsten noterade jag idel kända drupalprofiler och gemytligt häng i lobbyn.
Konferensen inleddes på måndagen med pre-confrence trainings. Jag medverkade inte själv på någon men många jag pratade med tyckte dessa var mycket lärorika och givande. Note to myself: anmäl mig till detta nästa gång.
Läs mer



